Saturday, 2 March 2013

Pencerobohan Lahad Datu, Sabah : Fakta 4


LAHAT DATU : ANGKARA KONSPIRASI 3 IBLIS ....... ???


Ramai tak tahu bahawa Nur Misuari memang tak berpuas hati dengan kerajaan Malaysia yang melantik ketua MILF, Murad Ebrahim menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina mewakili BangsaMoro. Nur Misuari yang merupakan pemimpin MNLF, mahu diberi lebih peranan dan menganggap MNLF lebih besar pengaruhnya dari MILF.

Nur Misuari tidak menunjukkan muka di hari perjanjian tersebut kerana bimbang ditahan oleh tentera Filipina. MNLF sebelum ini terkenal dengan tindakan sering melancarkan serangan terhadap pihak tentera negara berkenaan.

Selain itu, Nur Misuari sendiri telah menganggap bahawa perjanjian itu tidak relevan dan menolak dari berkerjasama dengan MILF untuk masa depan Bangsa Moro di Filipina.

Ramai juga yang tak mengetahui bahawa Nur Misuari adalah penyokong kuat kepada Sultan Sulu dan sewaktu proses menandatangani perjanjian autonomi selatan Filipina, Sultan Sulu juga tidak hadir.

Ketidakhadiran Nur Misuari dan juga Sultan Sulu dan penolakan perjanjian damai yang diusahakan oleh kerajaan Malaysia pada tarikh 15 Oktober 2012 itu dikatakan menjadi punca bermulanya krisis di Lahad Datu Sabah.

Oleh itu Anwar melihat situasi ini boleh dimanipulasikan dan mempergunakan Nur Misuari dan Sultan Jamalul Kiram III untuk mengenakan DS Najib dan kerajaan Malaysia. Dengan perkataan mudahnya untuk memburuk-burukkan Malaysia di mata dunia dan rakyat Malaysia. Pertemuan Anwar serta beberapa pemimpin PKR dengan Nur Misuari di Filipina empat bulan lalu, membuktikan ada agenda sulit sedang dirancang untuk merosakkan imej Kerajaan Malaysia dan menggugat kedaulatan negara demi kepentingan politik masing-masing.

Tercetusnya Tragedi Lahat Datu adalah berpunca dari 3 ekor iblis ini yang rakus dan mengalami sindrom gila nak berkuasa.

Kredit: Raja Jawa

0 comments:

Post a Comment